יום חמישי, 8 ביוני 2017

ישראל - יוון - איטליה

האוניה Alexo בנמל חיפה

ביום חמישי (1.6) הטענתי את האופנוע על האוניה. תהליך מוכר וידוע שעבר ללא בעיות. רכיבה לחיפה, המשרד של רוזנפלד, 400 יורו עלות המשלוח, 265 ₪ מיסי יצוא, הכנסת האופנוע לנמל דרך שער 2, עצירה במכס בשער 3, רכיבה לאוניה, העמסה, עליה לסיפון העליון באמצעות מעלית הידראולית, כיסוי, קשירה, נגמר הסיפור. האוניה מפליגה לפנות ערב ותגיע לנמל לאבריו שביוון ביום ראשון בבוקר. בניגוד לשנים קודמות, הפעם מדובר באוניה אחרת, ה – Alexo. גדולה יותר והסיפון העליון מקורה כך שהאופנוע מוגן יותר.
יציאה מהנמל דרך שער 10, חומוס בפיתה אצל פאדי, רכבת להרצליה (12.50 ₪), אוטובוס לרמת השרון (3 ₪) וזהו.
ראשיד ברוזנפלד "בישר" לי שבעצם לא אוכל לשחרר את האופנוע ביום שני כי חג להם ליוונים באותו יום, המכס סגור ואין עם מי לדבר. מבחינתי המשמעות היא שאני מתחיל את הרכיבה לכיוון לונדון יום אחד מאוחר יותר וצריך לדחות ביום את כל ההזמנות לבתי מלון שהזמנתי מראש, כמו גם את המעבורת מיוון לאיטליה. בלבול ראש לא קטן שיכול היה להמנע אילו ברוזנפלד היו מידעים אותי על אודות החג מבעוד מועד, ולא ברגע האחרון. ככה זה עם רוזנפלד, זה לא מפתיע. ככה זה כשיש לך עסק עם ספק יחיד ואין תחרות.

אתונה, המון רב ממתין לביקורת דרכונים

ביום שני (5.2) לפנות בוקר טסתי לאתונה. נתב"ג מפוצץ בנוסעים. טיסה קצרה של שעתיים, אתונה גם הוא מפוצץ אנשים. אוטובוס לנמל לאבריו (4.4 יורו במקום 50 יורו במונית) וקפיצה לשער הנמל כדי להיווכח שדאגו היטב לאופנוע. מישהו הוריד אותו לרציף, דאג לכסותו כראוי והוא ממתין לי כדי שאבוא למחרת לשחררו. חברו לאופנוע שלי עוד 8 אופנועים בעלי לוחית רישוי ישראלית (45-066-08 עם פנצ'ר באחורי) שממתינים מן הסתם להעמסה על האוניה בדרכם חזרה לישראל.

מר טאקיס, הסוכן הכל יכול

יום שלישי (6.6). פעמיים כי טוב. תהליך שחרור האופנוע היה מהיר, יעיל ומפתיע לטובה. מר טאקיס, הסוכן המקומי של Salamis, קיבל אותי בלבביות רבה, שלא כמנהגו בחמש הפעמים הקודמות שנפגשנו. הכרתי אותו כאדם נמרץ, תזזיתי משהו, עצבני, כעוס (בלי סיבה נראית לעין), שחיוך ממנו והלאה – החליף פתאום את עורו ויצא ממש מעורו לעזור לי. צ'יק צ'ק מולאו הטפסים, הוחתמו החותמות, נחתמו החתימות, צולמו העותקים ואישור הוצאת האופנוע בידיי. אפילו את הנסיעה המשותפת למשרד המכס הוא ביצע לבדו, בלעדיי. שאל מתי אני חוזר וכששמע שמדובר ב – 26.6 ובקבוצה של 10 אופנועים ממש אורו עיניו וחיוך רחב נמרח על פניו. אחרית הימים כאן ועכשיו.

על הרציף בנמל לאווריו. 8 ממתינים להעמסה לחיפה. שלי (המכוסה) ממתין לשחרור







חציית יוון לרוחבה, ממזרח למערב, היתה הפעם קלה להפליא, משלוש סיבות: מזג אויר נוח מאוד, לא חם, לא קר. תוכנת הניווט בסלולרי שלי עבדה ללא דופי (בפעמים הקודמות Garmin GPS עשה בעיות בקטע הזה) והסיבה השלישית והעיקרית – סוף סוף עבודות בנית האוטוסטרדה A8/E65 הסתיימו ויצא להם ליוונים כביש מהיר, יפה ומשובח, המאפשר לרכוב בקטעים ארוכים שלו במהירות של 130 קמ"ש, חוקית. עצירת תדלוק אחת, חמש עצירות Toll, 276 ק"מ, שלוש ורבע שעות ואני בפאטרס. המעבורת יצאה בחמש וחצי, ממש בזמן, והיא אמורה להגיע לאנקונה שבאיטליה בארבע אחר הצהרים של יום רביעי. רכשתי כרטיס לתא שינה של ארבע מיטות, ובחצות הצטרף לתא בחור בולגרי צעיר שעלה למעבורת ב – Igoumenitsa, עושה דרכו לאיטליה בה הוא עובד בצביעת מכוניות.
סמוך לפאטרס, גשר Rion-Antirion 
יום רביעי (7.6). המעבורת, כדרכה בקודש, מאחרת ומגיעה לאנקונה בשש וחצי. גם הירידה ממנה מתמשכת לא מעט, חם בבטן האוניה, אנשים עצבנים ואני מה איכפת לי. יש לי מלון מוזמן במרחק קצר ואני לא ממהר לשום מקום.
מחר יום חדש, רכיבה די ארוכה באיטליה בואכה צרפת.

יום שלישי 6.6

כאן אני ישן הלילה

10 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. יפה המשך בדרך בהצלחה

    השבמחק
  3. המשך רכיבה בטוחה ומהנה

    השבמחק
  4. מר טאקיס הוא זה שטיפל בי כשהבאתי את האופנוע שקניתי בגרמניה לישראל. מאכר רציני, נראה שהוא אדם גס רוח אבל הוא מלאך אמיתי.
    איש מדהים.

    המשך דרך צלחה, ותהנה מהמסע.

    השבמחק
  5. נתן, בהצלחה בהמשך. תמשיך לכתוב לנו. והעיקר - המשך לרכב בזהירות המאפיינת אותך.
    אגב, באיזו תוכנת ניווט אתה משתמש הפעם?

    השבמחק
  6. הי נתן, דרך צלחה. המשך לעדכן ולהנות. נחמד ללוות אותך במסעותיך 🕊🍺

    השבמחק
  7. היי נתן מאוד שמחתי לקרוא את סיפור המסע שלך במיוחד שאתה גם יורד לפרטים הקטנים והחשובים, ממתין להמשך הסיפור ותודה רבה על האינפורמציה עשה חיים וסע בדרכים בטוחות ונמשיך ללוות אותך בהמשך ��

    השבמחק
  8. יפה בהצלחה ובהנאה רבה

    השבמחק
  9. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  10. נתן בהצלחה רבה. המשך עם סיפורי ההרפתקאות, גם הפרטים ה"קטנים" מענינים ומשתפים אותנו במסע.
    שיעבור הכל בשלום, אמשיך לקרא

    השבמחק