יום רביעי, 28 ביוני 2017

תם ונשלם החלק באירופה

התחנה האחרונה של הלפיד באירופה
רוצה הפעם לחזור קצת לאחור ולהציג כמה סרטוני רכיבה (באדיבותה של Tracy - צריך להיות חבר שלה בפייסבוק כדי לצפות) המציגים את המסע שלנו מזווית אחרת (נא ללחוץ על הקישורים הבאים): טראנסאלפינה 1  טראנסאלפינה 2  טראנסאלפינה 3  טראנסאלפינה 4  טראנסאלפינה 5  טראנסאלפינה 6  טראנסאלפינה 7וגם ראיון ביניים. וגם העליה על המעבורת מרומניה לבולגריה. וגם רכיבה קבוצתית ביוון. וגם הרכיבה האחרונה לנמל לאווריו.
יום שישי (23.6) היה יום המעבר מבולגריה ליוון. בניגוד לדרך המשובשת והאיטית הזכורה לי מרכיבתי לפני שנתיים, הפעם הדרך שונה לחלוטין. הן בצד הבולגרי והן בצד היווני הושלמו עבודות הסלילה של הכביש המהיר, הדרך מצויינת והרכיבה מהירה. במעבר הגבול, כרגיל וכצפוי, עצירות מייגעות והמתנה בתור במזג אויר לוהט שרק משב הרוח ברכיבה מביא להרגשת הקלה. היעד להיום היא העיר לאריסה ואנחנו אמורים להפגש עם אנשי הקהילה היהודית שם. למרות שאנחנו נמצאים בדוחק זמן קל, ירדנו מהכביש המהיר (E75) לדרך צדדית (13) ומסתבר שהיתה זו החלטה נכונה מבחינת העיניין הנופי והנאת הרכיבה. כביש כפרי הררי, צר ומפותל שבחלקו הראשון מלווה אותנו משמאל הר האולימפוס. הר גבוה ונישא שחלקו העליון סלעי, זרוע איי שלג וחשוף מכל צמחיה. מרשים ומרגש. ללאריסה הגענו מאוחר מהמתוכנן ולבית הכנסת נכנסנו ממש לקראת תום תפילת ליל שישי שלאחריה השתתפנו בקידוש ובסעודה.
מעבר הגבול בולגריה - יוון
יום שבת (24.6) היה יום הרכיבה האחרון. רכבנו רק על הכביש המהיר כשהחום המעיק מאלץ אותנו לבצע עצירות התרעננות תכופות, ואל מקום משכננו בשני הלילות הקרובים הגענו ממש עם חשכה. מדובר בעיירה הבנויה על צלע הר שיורד בתלילות רבה אל תוך הים. רחובות צרים ותלולים, רובם בעלי תכסית של בטון גס, רצוף בורות ומהמורות שלא אחת העמידו אותנו בפני אתגרי רכיבה לא פשוטים. המרחק מנפילה היה ממש קצר ולמרבה המזל סיימנו ללא תקלה ובנשימת הקלה רועמת. כולנו.
יום ראשון (25.6) לא רוכבים. נחים. יש המנקים את האופנועים, יש המכבסים, יש הטובלים בים ובעיקר שיחות סיכום הקטע האירופאי. יום של כלום חיובי מאוד.
יום שני (26.6) רכיבה קצרה לנמל לאווריו, סידורי משרד מהירים והשארת האופנועים על הרציף, בסמוך לאוניה, אליה הם יוטענו מאוחר יותר ע"י מי מאנשי הצוות. נוסעים צפונה באוטובוס, אני יורד ממנו לשדה התעופה וטס לישראל, השאר ממשיכים לאתונה לשהייה נוספת של יומיים ביוון.

תם ונשלם החלק באירופה. סה"כ רכבתי באירופה 6,701 ק"מ מתוכם 4,415 ק"מ עם הקבוצה במסגרת R4S.
מחכות לנו עוד רכיבות רבות בישראל ובעיקר גולת הכותרת – השתתפות בטכס פתיחת המכביה ה – 20 ביום חמישי ה - 6.7.2017.


יוון - כביש 13

תוצאה של ........ צלחת ריקה, חום כבד, עייפות מצטברת


במלון בלאריסה - מעלית מורידה את האופנועים לחניון תת קרקעי

מספר יפה (פריק של מספרים)

כאן עושים שבתון

ג'וסף

על הרציף לפני העמסה על ALEXO

2 תגובות:

  1. שוטי ספינתי לארץ מסורתי

    השבמחק
  2. כל הכבוד נתן. תכנון קפדני וביצוע מדוייק. כמה אופייני!
    מתפלל שהאופנוע יגיע בשלום...

    השבמחק