יום שני, 19 ביוני 2017

לפיד, דגלים ודה-ז'אבו

סוף סוף התייצבנו כקבוצה מלאה. עד כה רכבנו כקבוצה חלקית וככל שהתקדמנו בדרך הלכו והצטרפו עוד חברים. בגרמניה הצטרפו שניים ובהונגריה חבר נוסף. כעת אנחנו 12 אופנועים ו – 14 חברים.
כל אחד מאיתנו רוכב כאשר שני דגלים מתנוססים על האופנוע מאחור. דגל ישראל ודגל המדינה ממנה הגיע הרוכב למסע הזה. אני היחיד מבין חברי הקבוצה שרוכב עם שני דגלים זהים – דגלי ישראל. אני גם נושא איתי את לפיד המכביה שנמסר לנו בלונדון להעברה לטכס הפתיחה של המכביה ה – 20 שיערך באיצטדיון טדי בירושלים ב – 6.7.2017.
שבת (17.6) הייתה שבת אוסטרית. החלק הראשון של הרכיבה הוקדש לאלפים האוסטרים. רכיבה מענגת בכבישים צרים ומפותלים, תשתית מעולה, נופים מדהימים, אגמים, מנהרות, שטרודלים ושניצלים. בסופו של יום חצינו את הדנובה, עברנו לבראטיסלבה, בירת סלובקיה ואכלנו ארוחת ערב עם שגריר ישראל על גבי ספינה.
ראשון (18.6). רכיבה בסלובקיה עד הגבול עם הונגריה, פגישה עם ראשי הקהילה היהודית לפני חציית הדנובה ומשם בהונגריה עד ביתו של ג'וסף לארוחת צהרים. ג'וסף מתגורר עם משפחתו בחווה חקלאית, לא רחוק מבודפסט. יש לו עדר עיזים שמחלבן הוא מכין גבינות ויוגורט, מוצרים שהוגשו לנו בליווי סלט ירקות טרי ומרענן. אחלה של ארוחה.
לאחר הארוחה רכיבה לבודפסט. ג'וסף המוביל בוחר כמנהגו בדרכים כפריות, נמנע ככל שניתן מאוטוסטרדות ואנחנו מגיעים לגולת הכותרת של היום – בית הכנסת המרכזי של העיר, הגדול ביותר באירופה כולה. פגישה מרגשת עם ראש הקהילה היהודית ועם הרב הראשי, סיור במקום כולל אתר ההנצחה לזכר קורבנות השואה, צילומים, ברכות וכל השאר. מבחינתי הביקור בבית הכנסת היה דה-ז'אבו מרגש כיוון שהייתי כאן לפני שנתיים במסגרת המסע הרכוב שלי ב-24 מדינות האיחוד האירופי.
חתמנו את היום ברכיבה דרך אתרי תיירות מפורסמים בעיר, אחד מהם (אתר הנעלים) מוקדש לזכרם של אלפי יהודים שהובלו ע"י אנשי "צלב החץ" המקומיים אל שפת הדנובה בסוף 1944, הופשטו מבגדיהם, נורו למוות והושלכו לנהר הזורם.
לפיד המכביה ה - 20 מלונדון לירושלים

שני (19.6). היום מוקדש למנוחה. לא רוכבים, לא מתקדמים. חלק עסוקים בכביסה, חלק בטיפול באופנועים, חלק רכבו חזרה לבודפסט לסוכנות הארלי לתיקונים וחלק עסוקים בתיעוד המסע, כמוני. אנחנו שוכנים בבית מידות כפרי עתיר חדרים שעומד כולו לרשותנו. סביבו שטח מיוער ומגונן ואנחנו נהנים מאווירה כפרית שקטה. מאוד נעים כאן.
אחר הצהרים רכיבה קצרה לביתו של סאנדור לארוחת חצר מפוארת ומשביעה, מנוחה ארוכה על המדשאה הענקית, שיחות, צחוקים. כיף של חבר'ה.
מלונדון עד היום רכבנו 2,210 ק"מ.
יום שבתון בבית אחוזה בקרבת בודפסט


אוסטריה


שטרודל אוסטרי


ארוחת צהרים בביתו של ג'וסף


עדר עיזים בביתו של ג'וסף


בית הכנסת בבודפסט


ביניין הפרלמנט ההונגרי

בודפסט


שקיעה והדנובה


אנדרטת המוצאים להורג על שפת הדנובה, בודפסט
TRACY & ALAN ATKINS
RODNEY MCCRAY

BOYCE MCKINNEY
MAXIMILLIAN MARCO KATZ
GARY BURD
SANDOR LUKACS
JOZSEF & HENRIETTE HORVATH
CAROLYN BURD
MARIK WAINSTEJN
LEONID ROSENTHAL

GABOR KALOTAI
MICHAEL SHARON


10 תגובות:

  1. מרגש לקרוא. ממש גאווה. ב ה צ ל ח ה .

    השבמחק
  2. לפי התיאורים שלך נראה לי שזה המסע המרתק והמיוחד שעשית עד כה, המשך לשאת את הלפיד והדגל בגאווה ובהצלחה בהמשך הדרך👏👏👏🕊🍷

    השבמחק
  3. נתן היקר
    בהחלט חשוב במסע כזה לקחת לפעמים פסק זמן, והמקום בו הייתם הוא פשוט ניפלא!
    גאוה גדולה להיות עם שני הדגלים הזהים, וכפליים לשאת את הלפיד.
    צילומי השותפים למסע חשובים- לא סתם דמויות עלומות על אופנועים, אלא רוכבים ורוכבות עם מטרה.
    המשיכו כך

    השבמחק
  4. תשובות
    1. נתן המסע שאתה עורך מדהים , מאחל לך הצלחה בהשלמת המסע

      מחק
    2. נתן המסע שאתה עורך מדהים , מאחל לך הצלחה בהשלמת המסע

      מחק
  5. וגם הענקת ראיון לרשת ב'...סלבריטי!

    השבמחק
  6. נתן, זה פשוט מעורר התפעלות והערכה רבה. כבוד לך ולישראל

    השבמחק
  7. מרגש, תוסיף את תמונתך ברצף התמונות.

    השבמחק